کسب تقدیرنامه سه ستاره از سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران

سیزدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران با هدف حمایت از مدیریت مالی حرفه‌ای در مسیر دستیابی به جایگاه واقعی در شرکت‌ها و سازمان‌ها، تعریف راهبردی از مدیریت مالی و اقتصادی سازمان در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک و با ‌همت انجمن مدیریت مالی ایران در تاریخ ۱۱ بهمن ‌ماه ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران باحضور مقامات کشوری، اساتید و صاحب نظران حوزه مالی و اقتصادی و نمایندگان شرکت‌های برگزیده برگزار گردید.

برگزاری جایزه ملی مدیریت مالی ایران بستر ساز بهبود و ارتقاء سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های شرکت کننده شده است. حضور فعال و گسترده شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در جایزه ملی مدیریت مالی ایران بیانگر این است که این شرکتها میل بسیاری برای حضور در فرایندی دارند که در آن سازمان‌های همسو و غیر همسو شرکت می‌کنند تا سطح واقعی خود را در حیطه عملکرد مدیریت بسنجند و خود را با سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از نظر نوع فعالیت با آن‌ها مشترک می‌باشند مقایسه نمایند.

در این رویداد دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس انجمن مدیریت مالی ایران وضعیت سرمایه‌گذاری در ایران و لزوم تخصیص منابع مالی به بخش‌های مولد اقتصاد را با اشاره به سرمایه‌گذاری در اسناد بالادستی کشور، سیاست‌های کلی نظام در بخش تشویق سرمایه‌گذاری و سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بررسی چالش‌های سرمایه‌گذاری در کشور و چالش‌های بانک‌ها در تأمین مالی از طریق اعطای تسهیلات تشریح و بررسی کرد.

ایشان با تأکید بر بحث بهره‌وری و لزوم حضور جوانان صاحب‌نظر در صحنه، افزایش ثروت در اقتصاد به ‌دلیل مبهم ‌بودن ساختار جمعیتی آینده کشور را موضوعی مورد اهمیت دانست و در ادامه ضمن بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری در کشور افزود: «طی سال‏های اخیر روند «تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی»، عموماً نزولی بوده است که حکایت از کوچک‌ترشدن ظرفیت اقتصاد ملی دارد و مضّر برای درون‌زایی رشد و توسعه اقتصادی. بررسی تراز پرداخت‌های کشور، حکایت از منفی‌بودن خالص حساب سرمایه و بخشی از خروج سرمایه‌های کشور طی سال‌های اخیر دارد. ایشان اذعان نگاه دولتی به بانک‏ها و الزام بانک‏ها به اعطای تسهیلات تکلیفی، ناکارآمدی قوانین و مقرره‌ها در برخورد اثربخش با بدهکاران و اخلال‏گران نظام بانکی، طولانی‌بودن فرآیندهای قانونی و ضرورت روزآمدسازی سند تحول قضایی، عدم‌تناسب نرخ سود و وجه التزام با نرخ تورم، عدم‌تناسب ریسک اعتباری مشتری با نرخ سود تسهیلات اعطایی به ایشان، سیاست‌های نادرست ارزی که منجر به کاهش شدید ارزش پول ملی و در نتیجه ناتوانی فعالان اقتصادی در بازپرداخت بدهی‌های ارزی می‌شود را از دیگر چالش‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

همچنین در حاشیه این مراسم دکتر قاسمی در پاسخ به سؤال‌های خبرنگاران حوزه های مختلف از جمله بازار سرمایه  سایر حضار پاسخ دادند.

هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد نیز در بین شرکت‌کنندگان امسال، پس از ارزیابی شاخص‌های مختلف مالی و حسابداری، موفق به کسب تقدیر نامه سه ستاره گردید.