بازدید وزیر بهداشت از شهرک سلامت خاتم قم

دکتر نمکی: قطعا از بخش خصوصی برای حضوری فعال در عرصه سلامت حمایت خواهیم کرد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در مجموعه بیمارستانی خاتم قم، از روند احداث بیمارستان هزار تختخوابی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر نمکی که امروز پنجشنبه به قم سفر کرده است، در ادامه برنامه های سفر خود به این شهر، به مجموعه بیمارستانی خاتم رفت و از نزدیک از روند احداث بیمارستان هزار تختخوابی که به همت هلدینگ سلامت پاسارگاد در حال احداث است بازدید کرد.

دکتر مخبر مدیر هلدینگ سلامت پاسارگاد در این بازدید ضمن عرض خیر مقدم به دکتر نمکی گفت: مهمترین موضوع برای ما توجه به استانداردهاست و از این رو به روزترین استانداردهای جهانی را در احداث این بیمارستان به کار گرفته ایم.

وی ابراز داشت: بانک پاسارگاد آمادگی خود را برای احداث ۷ هزار تخت بیمارستانی اعلام کرده است که برای نشان دادن تعهد خود، نخستین بیمارستان هزار تختخوابی را در استان قم کلنگ زنی کرده و احداث می کند.

دکتر مخبر تاکید کرد: با توجه به موقعیت استان قم و حجم گسترده زائران و توریست ها، سعی کرده ایم این بیمارستان را به گونه ای طراحی کنیم که توریست ها نیز بتوانند از آن استفاده کرده و از خدمات آن بهره ببرند.

مدیر هلدینگ سلامت پاسارگاد عنوان داشت: این پروژه به صورت سه شیفت فعال بوده و تلاش خواهیم کرد در موعد مقرر به اتمام رسانده و در اختیار زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) قرار دهیم.

وی افزود: این بیمارستان به عنوان شهرک سلامت در حال احداث است که در سه فاز، آموزشی، درمانی و رفاهی خدمات رسانی خواهند کرد، این شهرک دارای مراکز درمانی تخصصی، کلینک های ویژه است و از سوی دیگر در راستای توجه به امر گیاهان دارویی، باغ گیاهان دارویی را در این مجموعه دایر کرده ایم.

دکترمخبر ابراز داشت: این بیمارستان در هشت طبقه در حال احداث است که به گونه ای طراحی کرده ایم که در برابر زلزله مقاوم بوده و با استانداردهای روز دنیا باشد.

دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در پروژه شهرک سلامت خاتم گفت: این پروژه از منطق فنی خوبی برخوردار است و در راستای کمک به بخش سلامت می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما قطعا کمک خواهیم کرد و به شدت موافق این هستیم که بخش خصوصی حضوری فعال در عرصه سلامت داشته باشد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ما در بخش دولتی برای تسهیل ورود بخش خصوصی هر اقدامی که نیاز باشد، انجام خواهیم داد و به شکلی برنامه ریزی خواهیم کرد که برای پرداخت هزینه های مازاد دچار مشکل نشود.