کسب تندیس سیمین در چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت ‌دانش KM4D با رویکرد سرمایه انسانی فناور

“چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت دانشی KM4D با رویکرد سرمایه انسانی فناور”۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ به همت انجمن مدیریت ایران و با مشارکت جمعی از مدیران، کارشناسان و پژوهشگران با همکاری دانشگاه خاتم، انجمن مدیریت دانش اتریش و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراجع علمی کشور در محل دانشگاه خاتم به صورت حضوری (با رعایت فاصله اجتماعی) و آنلاین برگزار گردید.

اهداف کنفرانس:
  • ارائه مطالعات و پژوهش های نوین در حوزه مدیریت دانشی
  • تبادل نظر پیرامون فناوری های نوین و آثار آن در مدیریت دانشی سازمان ها
  • ارائه تجارب برتر ملی و بین المللی در حوزه به کارگیری مبانی علمی مدیریت دانشی

این کنفرانس با سخنرانی جناب آقای دکتر مجید قاسمی رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس و رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت ایران با موضوع “رهبری دانشگرا و نقش آن در تحول دیجیتال و سرآمدی سرمایه انسانی فنآور” آغاز گردید. ایشان با تشریح روند توسعه و تحول فناوری و تعریف رهبری دانشگرا، به بررسی مهم‌ترین مشخصه‏های رهبران دانش‌گرا و نقش آن پرداختند. ایشان بیان داشتند رهبری تحول دیجیتال نیازمند طراحی نقشه‏راه، تخصیص بهینه منابع، سازمان‏دهی مطلوب دیجیتالی و هم‏چنین انتخاب و پیاده‏سازی چارچوب مناسب حکم‏رانی با هدف کسب منفعت حداکثری از پذیرش فن‏آوری‏های تحول‏آفرین در سازمان است. ایشان هم‏گامی با تغییرات را تنها راه بقاء و پیشرفت سازمان‏‌ها در مسیرتوسعه و تحول فن‏آوری دانستند و وابستگی شدید سازمان‌ها به فن‏آوری‏‌های نوین، مدیریت داده‌ها و پردازش و تجزیه و تحلیل آن‌ها را معلول تغییرات کسب‌ وکارها و متأثر از روند توسعه و تحول فن‏آوری معرفی کردند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد در بخش پایانی سخنان خود، از سرمایه انسانی دانش‌گرا و فناور به‌عنوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین سرمایه یک سازمان یاد کردند و به شرح ویژگی‌های سرمایه انسانی دانش‌گرا نظیر آزادی عمل و پذیرش مسئولیت با جلوگیری از رشد عمودی ساختار سازمان، عدم وابستگی به زمان و مکان مشخص برای فعالیت، سازگاری و پاسخ‌گویی، مقاوم بودن در برابر شوک‌های برون‌زا و درون‌زا و کسب مهارت‌های فناورانه پرداختند.

در ادامه آقای پرفسور برندنر رئیس انجمن مدیریت اتریش که به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند مباحثی را در خصوص”ارتباط مدیریت دانش و هوش مصنوعی” مطرح نمودند. ایشان تاکید داشتند که استفاده از هوش مصنوعی منفعت های زیادی برای توسعه سرمایه انسانی خواهد داشت و پیشنهاداتی را در سطح فردی و سازمانی مطرح نمودند.

سپس سرکار خانم دکتر میرحسینی معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات سخنرانی با موضوع “مدیریت دانشی و داده های بزرگ” داشتند . ایشان بیان داشتند در سبک مدیریت دانش‌محور؛ فرآیندها و ابزارها با قصد اشتراک و بهبود بهره‌گیری از دانش بازمهندسی می‌شوند. همچنین یادگیری مستمر، حل مسأله، برنامه‌ریزی راهبردی و تصمیم‌گیری‌های پویا را از مهمترین ویژگی‌های مدیریت دانش‌محور دانستند و از چالش‌های کلیدی سازمان‌ها در مدیریت دانش‌محور به مواردی چون تدوین و پیاده‌سازی راهبردهای یکپارچه مدیریت دانشی، ایجاد سامانه‌ها و بهبود فرآیندهای داخلی برای تسهیل در تبادل اطلاعات و تحلیل کلان داده‌ها و ایجاد فرهنگ تصمیم‌گیری مبتنی بر داده اشاره کردند. پس از آن جناب آقای دکتر علی اکبردلوریان زاده رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تجارب مربوط به مدل سازی و تجاری سازی دانش از تئوری تا عمل در وزارت امور اقتصاد و دارایی مطالبی را مطرح نمودند. سرکارخانم دکترآذرصائمیان دبیر علمی کنفرانس، گزارشی از چهارمین دوره جایزه مدیریت دانشی ارائه و در پایان بیانیه کنفرانس را قرائت نمودند و در نهایت سخنرانی پایانی با حضور جناب آقای دکتر سورنا ستاری معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران با اشاره به اهمیت نوآوری و پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها و همچنین استفاده از فناوری‌های جدید و نوآوری در سازمان‌ها، صورت پذیرفت.

در انتهای مراسم به ۲۴ شرکت و سازمان که در فرآیند ارزیابی چهارمین جایزه مدیریت دانشی شرکت نمودند تندیس و گواهی نامه اهدا گردید. شایان ذکر است حضور دو وزارت‌خانه امور اقتصاد و دارائی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرآیند ارزیابی چهارمین دوره این جایزه، حاکی از توجه و اهمیت مدیران ارشد این وزارت‌خانه‌ها به طراحی، استقرار و ارزیابی نظام مدیریت دانشی بود.

هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد مفتخر است اعلام دارد که در بین شرکت‌کنندگان امسال، موفق به اخذ تندیس سیمین از چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانشی با رویکرد سرمایه انسانی فناور شده است.