شرکت نسیم سلامت خاتم

شرکت نسیم سلامت خاتم به عنوان یکی از شرکت های تابعه هلدینگ نسیم سلامت با هدف تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت و ارتقاء سلامت هموطنان و با توجه به کمبود فضای فیزیکی در حوزه سلامت و با در نظر گرفتن نیازهای اعلامی وزارت بهداشت و ایفای مسئولیت های اجتماعی آغاز به فعالیت نموده است. در حال حاضر اولین پروژه شرکت نسیم سلامت خاتم، شهرک درمانی آموزشی و سلامت خاتم قم در زمینی به مساحت یکصد هکتار در ابتدای جاده ورجان-قم بعد از شهرک پردیسان در حال ساخت می باشد.

این مجتمع شامل بیمارستان هزارتختخوابی عمومی و فوق تخصصی – دانشگاه علوم پزشکی با ظرفیت ۳۰۰۰ دانشجو – هتل مخصوص توریسم سلامت – هتل مخصوص همراهان بیمار- مجموعه های خرید و رفاهی – مجموعه های ورزشی و طب ورزشی – باغ گیاهان دارویی- خوابگاه دانشجویی- سوییت های اقامتی کارکنان- مهدکودک و دبستان می باشد.

این شهرک از ۳ قطب اصلی:

• قطب درمانی- سلامت : شامل بیمارستان، کلینیک ها و مراکز توریسم سلامت و طب ورزش
• قطب آموزشی: شامل دانشگاه، فضاهای کمک آموزشی و مجموعه ورزشی و خوابگاه
• قطب رفاهی- اقامتی و خدماتی: شامل مراکز اقامتی-رفاهی، مجمتع چند منظوره اداری تجاری، فضاهای سبز و خدمات پشتیبانی و مدیریت تشکیل شده است.

در راستای تحقق اهداف تعیین شده ، شرکت نسیم سلامت خاتم اقدام به جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط با فعالان داخلی و خارجی در حوزه بهداشت و درمان نموده و در حال حاضر از دانش فنی یکی از معتبرترین مهندسین مشاور اروپایی (MOSER) برای طراحی بیمارستان خود بهره می برد. همچنین در دوره اجرای پروژه شهرک های سلامت نیز از خدمات مهندسی و مدیریتی یکی از مهمترین مهندسان مشاور ایرانی( لیمان) بهره مند است.